Biolanic Sp. z o.o. została założona w 2010 roku. Główną działalnością jest dystrybucja przyjaznych dla środowiska surowców do produkcji opon samochodowych. Spółka została utworzona jako strukturalny, logistyczny dział holdingu produkcyjnego Orghim. W momencie podpisania umowy o automatyzację firma posiadała ponad 30 magazynów w różnych częściach Europy i Afryki. Głównymi operacyjnymi procesami biznesowymi były: zakup olejów w Rosji do magazynów dystrybucyjnych w Europie, przepływy pomiędzy ich magazynami, kontrola optymalnych bilansów magazynowych, sprzedaż surowców do bezpośrednich producentów opon samochodowych, analiza tras logistycznych dostaw towarów. System firmy Comarch służył do prowadzenia dokumentacji operacyjnej i księgowej.
- Brak synchronizacji istniejącego systemu księgowego z systemem księgowym "1C: Enterprise" Zarządzanie przedsiębiorstwem produkcyjnym Orgkhim Holding;
- Brak szczegółowych danych księgowych w kontekście partii dostaw (kontenera);
- Nie zautomatyzowany proces księgowania operacji faktoringowych;
- Nie zautomatyzowany proces dystrybucji usług transportowych;
- Zasadniczo ograniczone możliwości dostosowania systemu księgowego stosowanego w przedsiębiorstwie do procesów biznesowych przedsiębiorstwa.
We wrześniu 2011 r., na spotkaniu w biurze Biolanic, poinformowano nas o opisanych powyżej problemach. Wspólnie postanowiono stworzyć indywidualną konfigurację na podstawie konfiguracji "1C:Enterprise" DNF dla procesów przedsiębiorstwa i jej wdrożenia. Pod koniec września umowa została podpisana. A od stycznia 2012 roku firma Biolanic wprowadziła do eksploatacji komercyjnej opracowany przez nas system na platformie "1C:Enterprise" 8.2.
Listy przewozowe dostawców są automatycznie tworzone w systemie jako konosament. Certyfikaty jakości, numery kontenerów, planowane terminy dostaw są zsynchronizowane z systemami głównych dostawców. W systemie tym realizowane jest rozliczanie wzajemnych rozliczeń w ramach umów faktoringowych. Wdrażany jest mechanizm podziału kosztów transportu na przepływy pomiędzy magazynami, dostawy do nabywców wraz z danymi do partii (kontenera). Stawkę VAT ustala się biorąc pod uwagę miejsce magazynowania i kraj rejestracji kupującego. Seryjna rejestracja dokumentów znacznie zmniejszyła liczbę błędów przy wprowadzaniu danych pierwotnych. Korzystając z dokumentów realizowanych przez system, księgowość w systemie kontroluje rachunkowość finansową i podatkową oraz generuje wszystkie niezbędne raporty dla organów państwowych. System posiada również wdrożony kalendarz płatności, kalendarz towarowy, indywidualne mechanizmy budżetowania zakupów i sprzedaży, indywidualne raporty dla właścicieli firm.
Pomimo szybkiego wzrostu obrotów sprzedaży, Biolanic był w stanie utrzymać liczbę pracowników pracujących w systemie na tym samym poziomie co przed jego wdrożeniem. Zautomatyzowana analiza tras logistycznych umożliwiła Biolanicowi szybsze reagowanie na zmiany na rynku i oszczędność kosztów transportu. Zautomatyzowana kontrola dostępności towarów w magazynie, możliwość określenia najlepszej ceny sprzedaży w odniesieniu do dostawy, zmniejszenie liczby błędów mechanicznych niewątpliwie wpłynęły pozytywnie na lojalność klientów wobec firmy Biolanic i będą nadal zwiększać jej zyski.